maandag 26 augustus 2013

"Collection for a Cause",....


Wat een prachtige cadeau had mijn maatje gekocht voor mijn verjaardag. 
Een mooi metalen koffertje met reproductie stoffen van 1830- 1840.
Hope heet het patroon en zelfs die zat in het metalen koffertje.


De opbrengst werd ook nog geschonken aan The ALS Association.
Een vreselijke spierziekte waaraan al veel te veel mensen zijn overleden,....

De top heeft de naam "HOOP" gekregen bij mij en is 2 x 2,15 meter.


Nog even van dichtbij,...

Er kan een achterkantstof en binding gekocht gaan worden,
zodat er straks heerlijk gequilt kan worden als het weer veranderd van zomer naar herfst,...


Pas dan wordt mijn top natuurlijk pas echt een quilt,
net zoals van Howard Marcus,....

Klik je hopequilt aan in de zijkolom kan je alles nog even nalezen,...

Lieve Groetjes,
Wilma

43 opmerkingen:

  1. Het is echt een hele mooie quilt.

    Groetjes van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig!
    En wat een mooi initiatief.
    Groetjes,
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhhh, wat een schoonheid, héél bijzonder!!!!
    Succes met het doorquilten!

    Groetjes van Betsie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg mooi!
    Prachtige stoffen en schitterend patroon!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig Wilma, schitterende stoffen en patroon!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. echt G E W E L D I G, door het quilten kan het alleen nog maar mooier worden.

    groet Toos

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is echt zó mooi, Wilma! Veel plezier met het quilten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige quilt, kun je trots op zijn!
    Groetjes,
    Jetta

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie quilt wordt dit! Prachtige stoffen ook. Veel succes met het doorpitten straks.
    Groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi Quilt, en de stoffen passen zo mooi bijelkaar.
    Het word een pronkstuk, jou Hope quilt.
    Wat een mooi cadeau is dat geweest.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. in 1 woord schitterent Wilma,ben echt sfloers hoor. gr.hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is het een beauty!!!
    Succes met het zoeken voor de juiste achterkantstof.

    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. prachtig wilma jouw maatje weet wel wat mooi is ..

    succes met het door quilten ga je dat heel intesief doen of wat luchtiger?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hij is prachtig. Geen wonder dat je uitziet naar de quiltsteekjes. Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik zag je quilt op facebook, maar kan daar niet reageren........voor zo'n mooie quilt zoek ik gewoon even je blog op!!
    Prachtige quilt!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige quilt is dit Wilma. Ook helemaal verliefd op het stofje.
    Wat heeft jouw maatje een goeie smaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is echt een superprachtige top!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig is hij geworden! Dat wordt genieten met quilten! Alvast veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een schitterende quilt Wilma !
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige quilt is dit geworden Wilma. Ik had hem al eens op Amerikaanse sites gezien maar vond hem te duur om te bestellen. Verzendkosten zijn enorm gestegen. Maar als ik dit zo zie dan loopt me toch wel het water uit de mond:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat een prachtquilt..........schitterend

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Erg mooi is je quilt geworden, een plaatje, een aanwinst voor je huis.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het is en blijft een pracht van een quilt. Ik heb hem al eens in het echt kunnen bewonderen en de stoffen zijn subliem. Veel plezier bij het quilten!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtige quilt en complimenten voor je foto´s, zo mooi!
    Vrolijke groet
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Alleen dat mooie koffertje al! Dat is al een snoepje en dan nu de hele top klaar, prachtig! Mooi patroon en stoffen om je vingers bij af te likken, wat leuk om nu de backing en binding uit te mogen zoeken! succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. De hoop-top ziet er al schitterend uit! En wedden dat als deze klaar is deze zeker vreugde zal brengen, al is het alleen al dat ook dit mooie exeplaar af zal zijn....groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtige quilt geworden met een mooi doel ALS dit is een spierziekte die nu bekendheid geniet maar er zijn er jammer genoeg nog meer waar geen onderzoek naar wordt gedaan CPEO is er ook een omdat er "maar" 400 mensen in Nederland aan lijden. Onze dochter heeft deze zeldzame progressieve spierziekte waar geen medicijnen voor bestaan... en ook geen onderzoek naar wordt gedaan...
    Maar.... jouw quilt is prachtig en geeft hoop!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wilma, wat is je top mooi geworden! Toen ik bij Veronique was in de Bourgogne, lag in haar piepkleine quiltwinkeltje ook dezelfde koffer, ik ben er maar naar blijven kijken, zo mooi en er zat volgens mij ook een achterkantstof bij, te mooi gewoon. Nu heb ik spijt dat ik het niet gekocht heb (hoewel het zeer aan de prijs was en ik dacht..ik koop de stoffen wel los en het patroon heb ik al in een boek van Moda) Jij succes met afwerken!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heel mooi Wilma, maar die stoffenserie was dan ook prachtig warm van kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat is dit een mooie top Wilma, super...
    groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hallo Wilma, leuk te zien hoe hij wordt! Ik heb hem ook gekregen van mijn lief, het koffertje, en ik ga het als 'project-in-de-trein' doen. Heerlijk, die sterren!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wilma, de sterren zien er beeldschoon uit, de gedachte er achter is ook beeldschoon, en het tijdsmoment, je maakt de sterren terwijl je bomvol zit met mantelzorg,.... vind ik ook beeldschoon.
    Petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een prachtige quilt en hoe leuk om te lezen, ik heb je bij mijn favorieten gezet, kom ik regelmatig eens langs, nog veel plezier met al wat je doet,
    Groetjes,
    Maria.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je langs komt en een reactie achterlaat! Altijd erg gewaardeerd,....

Lieve groetjes Wilma